Uitstapje 11-10-2021 (Dag 1)

Heenreis Enschede - Park Tjermelân Oosterend/Terschelling

Heenreis Enschede - Oosterend/Terschelling (Dag 1)

Zwaar bepakt met grote tassen en een lange reis voor de boeg naar het Waddeneiland Terschelling, geheel met het OV, zijn we vertrokken vanuit Enschede, eerst met de bus richting het treinstation en daarna met de trein richting Harlingen-Haven, na 2 keer te zijn overgestapt met onze zware tassen, waren we blij dat we eindelijk in de haven van Harlingen waren aangekomen. Hier hadden we nog even tijd om te genieten van een bakkie en een broodje! Na te hebben ingecheckt een half uur voor vertrek, ging het Sneldienstveer de "Tiger" precies om 12.45 uur richting de haven van West-Terschelling, met hoge snelheid en 50 minuten later zijn we op Terschelling aangekomen. Direct na het verlaten van de boot zijn we op zoek gegaan naar de juiste bus en die stonden al klaar om ons voor een 5-daags verblijf naar het "Vakantiepark Tjermelân" in Oosterend te brengen. Aangekomen bij de receptie van het park, werden we snel en vriendelijk geholpen en kregen we de sleutel van onze leuke "Duinbungalow Tjermelân" met de naam "Rotgans", heerlijk rustig gelegen aan de rand van het park. Even wat spullen uitgepakt en daarna gelijk fietsen gehuurd voor de komende dagen, ons 1e uitstapje met de fiets was een bezoek aan de Jumbo in het ruim 4 km verderop liggende Formerum, met de nodige boodschappen voor de eerste 2 dagen zijn we met een heerlijk zonnetje aan de hemel terug gefietst naar ons stulpje. Na ff een biertje hebben te gedronken, is Shantie met het eten aan de slag gegaan en heb ik de foto's van de 1e dag op de laptop gezet en hebben we ze samen uitgezocht voor de website.

* Klik op bovenstaande afbeelding voor de foto's.