Vakantie Portugal☀️

Dinsdag 04-10-22 t/m Woensdag 19-10-22

Dag 1-2-3 - Heenreis Enschede - Eindhoven Airport🛫- Faro Airport 🛬- Appartement🏠Salgados Village Galé in de Algarve. Ook al liep de heenreis niet helemaal zoals gepland, uiteindelijk zijn we al met al een dag later gearriveerd in Portugal en hebben we onze intrek genomen in ons leuke appartement in Galé voor de komende 2 weken.

Dag 4 - Een dagje naar het mooie strand🏖️"Praia da Galé (West)" geweest, dat een kleine 10 minuten van ons appartement ligt.

Dag 5 - Deze dag stond in het teken van ons vaste ritueel als wandelaars en hebben een wandeling🚶🏿‍♂️🚶🏿gelopen langs het strand en in het natuurgebied "Galé - Lagoa dos Salgados", ook op korte afstand van ons appartement.

Dag 6 - "Another Beach Day🏖️", dit keer naar de oostkant van het strand "Praia da Galé (Oost)".

Dag 7 - Vanaf vandaag voor 3 dagen een auto🚗gehuurd om mooie dagtrips te maken, Deze dag zijn we naar de plaats Silves geweest om daar het kasteel "Castelo de Silves" te bezoeken en aansluitend door de straatjes te struinen!

Dag 8 - Op zoek naar "The End of the World" en  gevonden! Een trip naar het uiterste puntje van de Algarve, naar Sagres en daar de "Vuurtoren van Cabo de Sao Vicente", het fort "Forte Beliche" en daarna het grote fort "La Forteleza de Sagres" bezocht en aan het eind samen de zonsondergang beleven🌅.

Dag 9 - Deze vakantie de 2e wandeling, naar "Silves - Albufeira da Barragem do Arade", een wandeling met heel veel klimmen en dalen ⛰️en prachtig uitzicht op de meren!

Dag 10 - Een welkome rustdag!

Dag 11 - "The Third Beach Day🏖️", dit keer weer naar de oostkant van het strand "Praia da Galé (Oost)", maar nu verder oostelijk.

Dag 12 - De 3e wandeling🚶🏿🚶🏿‍♂️van deze vakantie zijn we gestart in Galé en zijn we gelopen naar Armacão en de Ruïnes van oude molens Armacão bezocht.

Dag 13 - Op deze voor het eerst bewolkte dag van onze vakantie hebben we Galé verkend.

Dag 14 - Vandaag met de bus naar de Algarve Shopping Mall in Guia geweest.

Dag 15 - Voor de 4e en laatste keer naar de Beach🏖️ geweest, dit keer nog verder oostelijk op de "Praia de Galé".

Dag 16 - Terugreis naar Nederland, via Faro Airport🛫 naar Eindhoven Airport🛬 en daarna met de bus en trein richting Enschede!