Weekje Schiermonnikoog

Zondag 10-04-22 t/m Vrijdag 15-04-22

Dag 1 - Rond een uur of 8 op zondagmorgen zijn we vertrokken voor ons uitstapje naar het mooie Waddeneiland Schiermonnikoog, fris maar met een heerlijk zonnetje aan de hemel was het een rustige autorit richting het noorden. Onze tussenstop gepland aan het Lauwersmeer en hier nog even een pauze gehouden, want enkele kilometers verder wachtte op ons in Lauwersoog het veer richting het Waddeneiland, daar aangekomen zijn we direct met de bus naar ons verblijf van Boersma's Appartementen gebracht.

Dag 2 - Ook dit keer hadden we gelijk op de 1e dag E-Bikes gereserveerd voor de komende 3 dagen. Na een heerlijk selfmade ontbijt hebben we de fietsen opgehaald en zijn we aan onze 1e fietstocht van deze week begonnen, deze tocht ging door de "Duinen Schiermonnikoog", een prachtige tocht door het mooie duingebied van het eiland.

Dag 3 - Op dag 3 van dit uitstapje stond wederom een fietstocht gepland, het mooie is dat je met de fiets of te voet op dit eiland bijna in alle uithoeken kunt komen. De tocht van deze dag ging voornamelijk door het "Nationaal Park Schiermonnikoog".

Dag 4 - Onze 3e fietstocht was een samengestelde tocht langs de monumenten van het eiland en de beide vuurtorens, tevens zijn we naar diverse oude monumentale gebouwen gegaan die het eiland rijk is.

Dag 5 - Ook tijdens dit uitstapje hebben we zoals we altijd plannen, onze wandeling gemaakt, een wandeling langs de Waddenzee en de westpunt van Schiermonnikoog.

Dag 6 - Met een trip om nooit te vergeten komt ook aan deze vakantie helaas een einde, met nog een bezoekje aan het "Schelpenmuseum" en daarna onze koffers gepakt zijn we weer richting het veer gegaan voor onze overtocht richting Lauwersoog, de auto opgehaald en weer vertrokken naar Enschede. Een geweldige vakantietrip met elke dag de zon erbij, wat wil een mens nog meer!!!!