Vakantie Portugal 04 tm 06-10-22 (Dag 1-2-3)

Heenreis Enschede - Eindhoven Airport - Faro Airport - Albufeira - Galé🛫

Heenreis Enschede - Eindhoven Airport - Faro Airport - Appartement Salgados Village Galé (Dag 1-2-3)

Dag 1 - Dinsdag 04-10-22, de dag van vertrek, eerst met de bus en daarna per trein richting Airport Eindhoven, in Utrecht overstappen, waar helaas bekend werd dat we een ander traject moesten afleggen via Nijmegen, omdat er een defecte trein op het geplande traject stond. Veel later dan gepland kwamen we uiteindelijk in Eindhoven aan, wat er toe leidde dat we onze vlucht van 15.25 uur richting Faro niet meer konden halen!! Met veel geluk hebben we deze vlucht kunnen omboeken om de volgende dag om 7.00 uur toch te kunnen vliegen richting Faro. Helaas hebben een groot gedeelte van de nacht buiten moeten doorbrengen, omdat de luchthaven gesloten is tussen 24.00 en 4.30 uur, we waren niet de enigen, er waren helaas meer gestrande toeristen! Het was weer een nieuwe belevenis voor ons allebei, neemt niet weg dat het een erg vermoeiende dag en nacht was.

Dag 2 - Woensdag 05-10-22, deze ochtend stonden we ruim op tijd voor de ingang om zo snel mogelijk onze bagage af te geven om direct door te gaan naar de Security, want hier willen wel eens lange rijen staan, gelukkig waren we er snel door en konden daarna even rustig te tijd nemen om een bakkie koffie en een broodje te nuttigen. Om 6.30 uur konden we boarden en ons plekje in het vliegtuig opzoeken, moe maar voldaan zijn we neer geploft en om precies 7.00 uur vertrok het vliegtuig richting Faro. Na een prettige vlucht met mooi uitzicht onderweg en tijdens de landing, kwamen we zelfs iets eerder aan in Faro, gelijk de koffers opgehaald om daarna direct op zoek te gaan voor vervoer richting ons appartement in Galé. Eerst met de bus richting Albufeira en het laatste stukje met een taxi, die ons snel en keurig voor de deur van ons appartement heeft afgezet. Eindelijk waren we in ons verblijf voor de komende 2 weken, het is een leuk en net onderkomen van waaruit wij onze tripjes in de Algarve kunnen uitstippelen! Om een beetje bij te komen van deze enerverende reis zijn we lekker op tijd ons bedje ingekropen!💤💤💤

Dag 3 - Donderdag 06-10-22, op deze dag hebben we lekker uitgeslapen om daarna rustig te beginnen aan de dag met een heerlijk ontbijtje en ons klaar maken voor een dag van verkenning van de omgeving. Met een temperatuur van rond 29 graden en veel☀️is het echt heerlijk vertoeven hier. Na een korte wandeling door de straatjes zijn we richting "Vale de Parra" gelopen om even wat boodschappen te doen voor de komende dagen. Na ruim een uur waren we weer terug op ons mooie balkon om heerlijk te genieten van een hapje en een drankje! Uiteraard zijn we al bezig gegaan met het maken van plannetjes voor de komende dagen, waarin divers dagtrips met een gehuurde auto en wandelingen centraal staan, maar ook heerlijke dagjes strand hebben we in het programma opgenomen, want het is tenslotte ook vakantie en dan moeten we ook rustige momenten inbouwen 🏖️☀️😁

Dag 1 - Dinsdag 04-10-22